مبانی برندسازی

برندسازی یکی از جنبه های مهم هر کسب و کار، بزرگ یا کوچک، خرده فروشی و B2B است. یک استراتژی برند موثر به شما تصدیق مهمی در بازارهای فزاینده رقابت می دهد. اما دقیقا “برندسازی” چیست؟ چگونه در یک کسب و کار کوچک مانند کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟

به سادگی، برند وعده شما به مشتری تان است. به آنها می گوید که می توانند از محصولات و خدمات شما چه انتظاری داشته باشند، و این شما را از رقبای تان متمایز می کند. برند شما از این که شما که هستید ، چه کسی می خواهید باشید و دیگران شما را چگونه درک می کند نشئت می گیرد.

آیا شما در صنعت خود نوآوری یکتایی دارید؟ یا با تجربه و قابل اطمینان هستید؟ آیا محصول شما گزینه ای با قیمت بالا، با کیفیت بالا و یا کم هزینه و با ارزش است؟ شما نمیتوانید هر دو باشید و نمیتوانید همه چیز را برای همه مردم باشید. چه کسی شما هستید باید تا حدودی بر این باشد که مشتریان هدف شما چه چیزی را میخواهند و نیاز دارند.

پایه برند شما لوگوی شما است. وب سایت شما، بسته بندی و مواد تبلیغاتی – که همه آنها باید آرم خود را یکپارچه کنند – برند خود را به اشتراک بگذارید.

 

 

استراتژی برندسازی و سهام

استراتژی برند شما بر چگونگی، چه مقدار، کجا، چه زمانی و چه کسی شما را در ارتباط و ارسال پیام های برند تان قرار می دهد. کجا تبلیغات بخشی از استراتژی برند شماست؟ کانال های توزیع شما نیز بخشی از استراتژی نام تجاری شما است. و آنچه که شما به صورت دیداری و گفتاری را در ارتباط می گذارید، بخشی از استراتژی برند شما نیز هست.

نام تجاری پایدار و استراتژیک منجر به ارزش ویژه برند می شود که به این معنی است که ارزش افزوده محصول یا خدمات شرکت شما است که به شما اجازه می دهد تا برند خود را بیشتر از آنچه که یک محصول بدون برند دارد به نمایش دهید.

واضح ترین مثال برای این مورد Coke در مقابل یک نوشابه معمولی است. از آنجایی که کوکا کولا دارای یک ارزش ویژه برند است، می تواند برای محصول شما سود بیشتری داشته باشد و مشتریان قیمت بیشتری را پرداخت خواهند کرد.

ارزش افزوده ای که منجر به ارزش سهام برند می شود، به شکل کیفیت درک شده یا وابستگی احساسی است. به عنوان مثال، نایک محصولاتش را با ورزشکاران ستاره مرتبط می کند، و امیدوار است که مشتریان وابستگی احساسی خود را از ورزشکار به محصول منتقل کنند. برای Nike، این فقط ویژگی های کفش نیست که کفش را به فروش می رساند.

برای ورود به مقالات حوزه مدیریت اینجا کلیک کنید

تعریف برندتان

تعریف برند تان همانند سفر خود اکتشافی کسب و کار است. این می تواند دشوار، وقت گیر و ناراحت کننده باشد. حداقل نیاز دارید که به سوالات زیر پاسخ دهید:

مأموریت شرکت شما چیست؟
مزایا و ویژگی های محصولات یا خدمات شما چیست؟
مشتریان و چشم انداز های شما در حال حاضر اچگونه درباره ی شرکت شما فکر می کنند؟
با چه ویژگی هایی می خواهید آنها را با شرکت خود مرتبط سازید؟

تحقیق خود را انجام دهید. نیازها ، عادت ها و خواسته های مشتریان فعلی و آینده را یاد بگیرید. و به آنچه که فکر می کنید آن ها فکر می کنند تکیه نکنید. بدانید که آن ها به چه فکر می کنند.

از آنجا که تعریف برند و توسعه یک استراتژی برند می تواند پیچیده باشد، استفاده از تخصص گروه غیر انتفاعی مشورتی کوچک کسب و کار یا مرکز توسعه کسب و کار کوچک را در نظر بگیرید.

هنگامی که برند خود را تعریف کردید، چطور می توانید آن را نمایش دهید ؟ در اینجا چند نکته ساده و وجود دارد:

  1. یک لوگو بزرگ دریافت کنید. آن را در همه جا قرار دهید.
  2. پیام های برند خود را بنویسید. پیام های کلیدی ای که می خواهید در رابطه با برند خود ارتباط برقرار کنید چیست؟ هر کارمند باید از ویژگی های برند شما آگاهی داشته باشد.
  3. نام تجاری خود را یکپارچه کنید. برند هر جنبه ای از کسب و کار شما را گسترش می دهد- چگونه به تلفن خود پاسخ می دهید، شما یا فروشندگان تان در هنگام با فروش چه چیزی می پوشید، امضا ایمیل تان، یا هر چیز دیگری.
  4. برای شرکت تان که برند تان را نشان می دهد “صدا” ایجاد کنید. این صدا باید در با تمام ارتباط نوشته شده اعمال شده باشد و در تصاویر دیداری همه مواد، آنلاین و آفلاین استفاده شود. آیا برند شما دوستانه است؟ گفتگو داشته باشید. آیا مجلل است؟ رسمی تر باشید. به این موضوع توجه کنید.
  5. یک شعار را توسعه دهید. بیانیه ای به یاد ماندنی، معنی دار و مختصر بنویسید که جوهر برند شما را به تصویر بکشد.
  6. قالب طراحی کنید و استانداردهای برند برای مواد بازاریابی خود را ایجاد کنید. از همان طرح رنگی، قرارگیری محل لوگو، نگاه و احساس کنید. لازم نیست فانتزی باشید، فقط سازگار باشید.
  7. به برند خود اعتماد کنید مشتریان به سوی شما باز نمی گردند و یا شما را به شخص دیگری ارجاع میدهند اگر وعده برند خود را تحویل ندهید.
  8. مقاوم باشید. من این نگته را تنها به خاطر این گذاشتم زیرا که این موضوع شامل همه موارد فوق است و مهمترین نکته ای است که می توانم به شما بدهم. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، تلاش های تان در ایجاد یک برند ناکام خواهد ماند.
  9. در کل برندسازی را بیشتر در کسب و کارتان به کار گیرید.

منبع : enterprenuer.com