
یکی از دوستانم سبد خرید را به سایت خود اضافه می کرد و می خواست در مورد چگونگی سئو سبدخرید خود راهنمایی بگیرد. فکر کردم: چرا توصیه ای که به او کردم را به همه خوانندگانم نیز ندهم؟
مرحله 1: اطمینان حاصل کنید سبد خریدتان قابل جستجو است
اکثر ماژول های سبد خرید درست از ابتدای SEO شروع به ایراد پیدا کردن می کنند: یا از پیوندهایی استفاده می شوند که قابل بررسی نباشند ، یا از URL هایی با پارامترهای بسیار زیاد استفاده می کنند که برای کاربر عادی معنی ندارد.
آدرس سبد خریدتان بسیار مهم است، نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربرانتان نیز ارزش زیادی دارد. برای موتورهای جستجو، به شما توصیه می کنم دسته ها، نام های محصول و برندها را در URL خود وارد کنید و نه چیز دیگری ، زیبا و کوتاه آنها را به کار ببرید…
برای پیوندهای جاوا اسکریپت یا سایر روشهای نامطلوب ، ممکن است نرم افزار فروشگاه شما برای پیوند به صفحات داخلی خود استفاده کند: همه آنها را با پیوندهای سالم جایگزین کنید.
مرحله 2: محتوای تکراری را کاهش دهید
بسیاری از سبدهای خرید امکان اضافه کردن محصولات به چند دسته را دارند، در اصل هیچ مشکلی با این مسئله ندارد. مگر اینکه محصول X با دقیقاً همان محتوا در shembull.com/categor1/productx و shembull.com/categ2/productx یافت شود. این همان چیزی است که ما آن را محتوای تکراری می نامیم.
یک مثال ساده از آنچه ممکن است رخ دهد: سه نفر به URL اول پیوند دارند، و سه نفر دیگر به گروه دوم پیوند دارند. رقیب شما برای این محصول یک صفحه دارد و چهار نفر به صفحه محصول وی پیوند دارند. اکنون ممکن است رقیب شما برای این محصول از شما پیشی بگیرد زیرا پیوندهای بیشتری به صفحه محصول واحد خود دارد …
مکان دیگری که محتوای تکراری اغلب در سایت های خرید ظاهر می شود، زمانی است که محصولات 3-4-5 در یک ردیف ، همه در همان دو دسته قرار می گیرند. این صفحات دسته اکنون ممکن است کاملاً یکسان به نظر برسند ، به جز چند عنوان در اینجا و آنجا …
مرحله 3: بدانید مشتریان شما در جستجوی چه چیزی هستند!
احتمالاً ده ها دلیل در دنیای آفلاین وجود دارد که چرا می خواهید بین کلمه مبلمان گرانقیمت و صندلی فرق بگذارید. در دنیای جستجوی آنلاین ، همه چیز متفاوت است … مردم کلمات متداول را برای آنها جستجو می کنند، بنابراین اگر محصول شما یک صندلی است، از آن کلمه برای توصیف آن استفاده کنید!
اگر مطمئن نیستید، از یک متخصص برای تحقیق در مورد کلید واژه خود استفاده کنید، زیرا این یکی از مهمترین جنبه های SEO خوب برای سبد خرید است. افراد در جستجوی برند و نام و شماره مدل ها هستند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به روشی مناسب در عنوان صفحه خود وارد کنید.
اگر این تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام داده اید، از آن استفاده کنید تا نسخه خوبی برای سایت خود بنویسید، صفحات محصول و دسته بندی خود را بهتر بنویسید و در صورت لزوم، سبد خرید خود را تغییر دهید.
مرحله چهارم: SEO خود را در صفحه تنظیم کنید
برخی نکات برای این کار:
- حتما از برچسب عنوان (از جمله محصول و نام تجاری و نام مدل و شماره مدل) استفاده صحیح داشته باشید
- یک توضیحات متا دعوت کننده بنویسید تا افراد بتوانند در SERP کلیک کنند (و آن را برای هر صفحه منحصر به فرد جلوه دهند)
- از عناوین مناسب استفاده کنید (H1 ، H2 و غیره)
- متن های توصیفی را درباره هر محصول و دسته بنویسید
این ارتباط زیادی با سئو منظم شما در صفحه دارد. بنابراین شما واقعاً باید مواردی مانند محتوا و پیوند داخلی را در نظر بگیرید (بیشتر در مورد لینک ها در بخش بعدی توضیح می دهیم). در اینجا چند راهنما برای شروع کار آمده است:
- راهنمای تحقیق در مورد کلید واژه
- راهنمای ساختار سایت
- چک لیست تجارت الکترونیک
مرحله 5: Link Building را شروع کنید
تمام موارد فوق به کاری که می توانید در سایت خود انجام دهید متمرکز شده است. با این وجود ، برای اینکه موتورهای جستجو شما را پیدا کنند و شما را در رتبه بندی قرار دهند، به پیوندهایی نیاز دارید. این قسمت جایی است که می توانید دوباره از تحقیق در مورد کلید واژه استفاده کنید. احتمالاً چند کلید واژه برتر را انتخاب کرده اید، اکنون آنها را جستجو کنید. هر صفحه جدا در 100 صفحه اصلی برای آن کلمه کلیدی مکان مناسبی برای بدست آوردن پیوندی است که در صورت امکان باید به آن دسته از کلمات کلیدی شما اشاره کند.
این روش چطور کار می کند؟ از صاحب وب سایت از طریق ایمیل درخواست پیوند کنید و به خوب بودن صفحه وی دقت کنید و این یک لینک خوب برای بازدید کنندگان وی نیز خواهد بود. توجه داشته باشید که نه تنها تعداد پیوندها مهم هستند بلکه Anchor Texg مورد استفاده نیز مهم است. برای داشتن پیوندی که می خواهید بدست آورید، از صاحب سایت بخواهید که کلمه کلیدی برترتان را در Anchor Text درج کند.
ممکن است فکر کنید که این چه ربطی به سبد خرید من داشت
سئو سبد خرید
مسئله اصلی این است که سبد خرید شما بیشتر اوقات کاملاً خالی است. اگر هیچ کالایی را در آنجا قرار نداده اید، آن صفحه شامل یک جدول خالی و احتمالاً یک خط در مورد شرایط خدمات شما است. فایده ای برای بهینه سازی سبد ندارد ، به همین دلیل قسمت اول این مقاله را به 5 مرحله بهینه سازی قبل از سئو سبد خرید قرار دادیم.
ما چیزهای دیگری در مورد سبد خرید برای گفتن داریم. صادقانه بگویم اینها بیشتر مربوط به تجربه کاربرUX و شاید نرخ تبدیل بود. اما در یک استراتژی جامع سئو ، تجربه کاربر دقیقاً اهمیت دارد. کل سفر مشتری از طریق وب سایت شما باید معنی دار باشد، هم برای کاربران و هم برای گوگل، بنابراین لطفا ادامه را بخوانید!
رها کردن سبد خرید
آیا تاکنون در مورد هدف سبد خرید خود فکر کرده اید؟ بدیهی است که مردم از آن استفاده می کنند تا تمام کالاهایی را که می خواهند سفارش دهند بررسی کرده و سپس این محصولات را خریداری کند. اما این تنها چیزی نیست که مردم از آن استفاده می کنند. در مورد این موضوع فکر کنید: چند بار برای شما کافی است کالاهای موجود را در آن سبد خرید قرار دهید تا بعداً تصمیم بگیرید که آیا واقعاً به همه موارد آن نیاز دارید؟
اعتماد در اینجا مسئله مهمی است
شما باید به مردم برای خرید محصولات در وب سایت تان احساس راحتی بدهید. آنها باید در ارائه کیفیت مناسب با قیمت مناسب به شما اعتماد کنند. آنها بسیار بهتر احساس می کنند که اطلاعات شخصی خود را به روشی امن ذخیره می کنند. اگر دیگران به آنها بگویند که به شما اعتماد کنند، این مسئله موانع را حتی بیشتر می کند.
تجربه کاربر در صفحه پرداخت خود را بهینه کنید
بهینه سازی سبد خرید، اکنون با محصولات موجود در آن ، یکی است. اما اگر بلافاصله پس از آن تجربه کاربر را به هم بزنید، در فرآیند پرداخت، باز هم آن مشتری را از دست خواهید داد. UX صفحه پرداخت مروری برای خرید از سایت می باشد.
بنابراین، در پایان، شما واقعاً باید هر قدم از سفر مشتری، قبل و بعد از سبد خرید را بهینه کنید. برای افرادی که این مطلب را می خوانند ، راهنمایی دیگری دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.